onsdag 24 november 2010

Fond och Calle

Här tillbringade jag gårdagens lunch, med fantastisk mat och jättetrevligt sällskap. Fond är ett av mina absoluta favorittillhåll i tillvaron. Stefan Karlsson lyckas förvandla husmanskost till kulinarisk upplevelse i den högre skolan. Bergtunga är väl knappast husmanskost, men god var den. Restaurangens läge på Konstmuséets vänstersida är heller inte fel. Arkitekt är Hans Trädgårdh, inredningen sparsmakad och modernistisk, trä och naturfärger. Detta är en glasbubbla som pryder sin plats och som är väldigt trevlig att sitta i.
Hann också se Sophie CalleKonstmuséet. En rolig, tänkvärd och intressant utställning, gå och se den! Mera retrospekt än hennes stora utställning på Louisiana. Verket "Ta hand om dig" är inte med, av platsbrist, gissar jag. Lite synd, det är en höjdare!
Skrivaren/faxen/scannern är fortfarande inte installerad. Den står i hallen och blänger surt på mig. Idag har jag inte lust. Men det kommer en ny fin, dag i morgon!
Bilder: Jo, det är snö. I Göteborg! Vart är världen på väg med oss? Eller kanske snarare vi med den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar