måndag 27 december 2010

Mellandagar

Idag ser jag fram emot ny TV-serie - Desperate Romantics, som jag tror och hoppas handlar om Pre Rafaeliterna och Arts and Crafts-rörelsen i England, mitten av 1800-talet. Väntar också på att The Tourist skall ha premiär - att få se Johnny Depp spela "normal" måste ju bli en höjdare. Hur skall det gå till? Gillar Angelina Joulie också.
Det blev ett litet oplanerat juluppehåll här på bloggen. Jag har faktiskt inte hunnit/orkat skriva. Men jag har tänkt på er! Julaftonen firades med att vi åkte till Göteborg och min gamla mamma för att dricka julkaffe med henne. Hamlet bidrog genom att överlämna julkort och gjorde stor succé. Min mamma gillar hundar. Människor är hon inte överdrivet förtjust i.
På Juldagen kom våra barn med familjer. Det är hög ljudnivå, varav Hamlet står för en hel del. Han har lärt sig ett nytt ord denna julen: Köttbulle - ett i hundöron mycket vackert ord.
Av tomten har jag i år fått något som verkar arta sig till tidernas förkylning. Är alldeles seg i kroppen, nyser och väser och huvudet känns som uppstoppat av bomull. Har uppenbarligen inte varit särskilt snäll i år.
Läser vidare på Jordans Drak-saga. Härligt att äntligen ha tid igen. Nu öppnar sig parallella universa, det finns magiker i slaveri, inkvistionen är på jakt. Det skall nog hinna reda ut sig i de 18 böcker jag har kvar.
Bild: Vår julgran. Den bästa vi haft tror jag, den dricker vatten som en törstig kamel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar