måndag 3 januari 2011

Skidor till kaffet

Avnjuter försenat 11-kaffe och hejar på Marcus Hellner i Tour de Ski. Hur spännande som helst! Snart blir det dags att heja på Kalla och Haag.
Hoppandet upp och ner i soffan och viftandet med armarna är snart den enda motion jag får. Hade annars stora planer för dagen som stupade när jag kollade termometern. Minus 13 grader! För kallt för mig och alldeles på tok för kallt för en liten hund. Skrinlade raskt hundpromenad och ev gymträning på Klitterbadet.
Skrivareländet skall tillbaka till SIBA, troligtvis på onsdag, det är något som inte stämmer och nu har jag tröttnat.
Väntar idag på Desperate Romantics, intrigen tätnar. Läser vidare på Jordans Draksaga, men den är inte särskilt engagerande. Hans huvudpersoner är helt enkelt inte tillräckligt intressanta, de fattar ologiska och korkade beslut för att driva intrigen vidare, Jordan gör det lite för enkelt för sig. Det här lär dessutom vara Jordans bästa fantasyserie, så jag skall akta mig väldigt noga för att läsa något annat han skrivit.
Bild: Mer ur julkorgarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar