torsdag 10 februari 2011

Japanska rum

Har nu börjat på boken Japanska Rum. Skriven av Kristina Fridh. Inser att jag måste ha träffat henne, hon gick på arkitektlinjen på Chalmers samtidigt som jag arbetade där. Kollade foto, men kan inte påstå att jag kände igen henne. Boken, som bygger på hennes avhandling från 2001, verkar i alla fall intressant. Det skall bli riktigt roligt det här. Har aldrig varit så väl förberedd för någon kurs tidigare. Kanske aldrig så intresserad av ämnet heller. I Japanese Art fanns en hel del att falla för och forska vidare om. Föll alldeles särskilt för en tämligen sentida, skenbart enkel bild av äpplen och päron. Ett mästerverk. Tror jag sett den tidigare. Återkommer om den.
Bild: Gammal sådan av Paradisets egen chokladblomma. Känner ni doften? De bilder jag tog idag blev så dåliga så de vill jag inte visa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar