lördag 3 december 2011

Kapad?

Från Kullabergs strövområde
Det tillstötte ytterligare strul med min digitala värld. har antingen haft otäcka troll i datorn, alternativt har min mailadress blivit kapad. Varnar härmed för konstiga mail i mitt namn. Jag skulle ALDRIG skriva ett mail med amerikanskt språkbruk!!! Har du fått ett sådant från mig, släng omedelbart. Hoppas innerligt att ingen råkat illa ut! Byter nu mailadress.
Min dator har varit hos inlagd för översyn och rekreation i några dagar, men är nu friskförklarad och betydligt snabbare. Glad är jag för det, men jag har fortfarande inte fått till det trådlösa. Det är alltså fortfarande sängen, invirad i kabel som gäller som skrivplats för mig. Det är verkligen påfallande hur bortkämd man (jag) blivit och hur beroende man är av att datorn och framförallt åtkomsten till nätet fungerar. För Käre Makens del är det tvn som gäller, och visst saknade jag den när den var borta, men nu när den är tillbaka inser jag hur lite det är jag egentligen vill se. Men tvns nyheter är jag helt beroende av, trots tidningar och SvD i Iphonen.
Lovade återkomma om mexikanerna på Göteborgs Konstmuseum. Det går en mexikansk trend på våra konstmuseer - Akvarellmuseet i Skärhamn avslutar i dagarna sin mexikanska utställning som fått överväldigande fin kritik, och som jag dessvärre inte kunnat se. Åter till Göteborgs Konstmuseum:  Jo, det är en sevärd utställning. Tyngdpunkten är förstås lagd på Frida Kahlo, föll fullständigt för ett litet skimrande kollage i underbara färger med två fint tecknade flugor på. Intressanta "filmstjärne"-foton också. Har ni inte sett filmen om Frida Kahlo - se till att göra det! Huvudrollsinnehaverskan är så intill förvirring porträttlik att det är helt overkligt. Dessutom är filmen sevärd av andra skäl. Diego Rivera är framför allt muralmålare, och gör sig inte lika bra i tavelformatet men hans kallaförsäljerskor och hans stiliga filmstjärneporträtt (också med kallor) av Natasha Gelman i kallainspirerad klänning är verkligen fina.. Målningarna är hur hennes och hennes makes samling.
Ha en trevlig helg allihop och på återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar