tisdag 31 januari 2012

Stängt!

Jaha, så får man tänka om igen! Det visar sig att skidanläggningen på Hallandsåsen bara är öppen på helgen. Vilken tur att jag kollade! Nu planerar vi alltså skidor på lördag och Posthotell på söndag. Tills dess läser jag Feist. Till min fasa är jag nu på sista boken. Är nu smått beroende av Midkemia och dess värld. Måste nu ta nya tag, det finns ett gäng böcker i början som jag missat Verkar inte finnas på mitt bibliotek här i Falkenberg. Feist skriver sina historier i tidsfölj och i omgångar om tre eller fem och jag har inte lyckats få tag på Ormkrigskrönikorna. Vi är i samma värld hela tiden , men nya intriger, nya krig och nya huvudpersoner aven om några riktigt långlivade alver, magiker och valheuroner hänger med hela tiden. Ormkrönikorna består av fem böcker, så jag har ett visst hopp om att få vara kvar i fantasyns land ett tag till. Och så är det inledningen på det hela, en fem-sex böcker som Feist skrivit tillsammans med Fanny Wurts. I nödfall får jag vända mig till Bokus, min favoritleverantör av verklighetsflykt.
--------------------
Nix, detta var svårt. Det verkar som om Ormkrönikeböckerna inte ens finns på förlag, inte ens på engelska. Det är inte helt bekvämt att börja läsa på engelska när man vant sig vid översättningarna, gäller särskilt fantasy, där översättningsproblematiken verkligen är delikat. Vad tror ni om antikvariat? Gör ett försök där. Inte helt enkelt nu när Gojaba lagt ner.
Bild: En av mina orkidéer igen. Kan helt enkelt inte låta bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar