onsdag 20 mars 2013

Från Alanya

Hit kom vi mitt i natten, sent flyg plus 2 timmars tidsomställning, och man var ganska trött, vill jag lova. Hotellet låg i Belek, vilket gjorde Käre Maken överförtjust. Det är Turkiets golfparadis, 19 golfbanor ligger kring denna lilla ort. Massor av tjusiga hotell också. Detta hade säkert 5 utomhuspooler och minst två inomhus. Rummen var jättefina, se liten bild och matsalen var som centralstationen i Göteborg. Ok, jag överdriver lite, men Käre Maken och jag fick stämma träff, annars hade vi inte hittat varandra. Maten var FANTASTISK! I Alanya produceras 65% av Turkiets grönsaker, man har sol 300 dagar om året och åar och floder rinner  från närliggande Taurusbergen - 6-7 mil bort och för med sig massor av rent vatten med mängder av mineraler. Allt odlas ekologiskt och smakar helt underbart. 

Den fantastiska buketten är tyvärr konstgjord. Var framme och petade på den när vi anlände sådär vid 2-tiden på morgonen och då lurade den i alla fall mig!
Vi sov några timmar, så var det dags för information och första sight-seeingen som handlade om lämningar från romartiden, något som Turkiet har gott om. Återkommer om detta imorgon, Kära Vänner. På återseende!
PS: Idag är det Slottsprinten. med husets nya idol  EMIL JÖNSSON. Detta kan inte bli annat än en höjdare. SVT1 15.35.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar