måndag 15 april 2013

Kärlekens teater

Årets snödroppar
Läser Lessing. Måste ha ett avbrott i Lang-läsandet, det blir lite ensidigt. Har dock köpt tre nya, gamla deckare av denna dam på Bokbörsen.  
Lessing är en enda nobelpristagare jag läser med behållning. Och läser om. Kärlekens teater, som kom ut -96, har jag inte haft nöjet att läsa tidigare. Hennes böcker får mig alltid att ge mig ut på tankefärder, och välgörande och intressanta sådana dessutom. Hon är en sådan klok kvinna. Och rolig, faktiskt. Hon är, ofta, endast skenbart seriös. Nu 93 år gammal, hoppas så att hon har fått ha sitt fantastiska intellekt i behåll. Har flera böcker kvar att läsa av denna min favoritförfattare, bl a två självbiografiska, men jag sparar dem för att ha att ta till när allt annat fallerar :-)
Beträffande många andra nobelpristagare har jag gjort pliktskyldiga försök, men liksom aldrig fastnat. Och årets, Mo Yan, kom jag inte ens igenom.
För övrigt, Kära Vänner, genomgår jag nu en teknisk kris: Kan inte få min skrivare att fungera och har på något konstigt sätt kvaddat min webbläsare Firefox. Ok, man kan naturligtvis ta till en annan, men det är ju på Firefox jag har alla bokmärken, och utan dem känner jag mig helt vilsen ute i molnet. Väntar nu på att allt skall lösa sig av sig självt. Det är inte den bästa metoden - jag vet, men jag har inte ork och framför allt inte lust att ta itu med det. Och då kan man lika gärna vänta och hoppas ;-)
Ha en fin dag, allihopa! Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar