lördag 8 februari 2014

Bakar blåbärshavremuffins

enligt receptet nedan, men har bytt ut äpple och kanel mot blåbär, 1 tsk kardemumma och 2 tsk vaniljsocker. Satte in min muffinsplåt i ugnen och smeten är blålila! Ser inte klokt ut och inte riktigt vad jag hade tänkt. Men goda kanske de blir ändå. Tog ett helt paket blåbär, det var nog i mesta laget. Planerar att servera mina lila muffins med vispgrädde, som en sorts dessert.
Har just tagit ut dem ur ugnen. Ser ut som något orcherna skulle kunna äta till frukost, men luktar väldigt gott.

Var på biblioteket och hämtade del 1 i Beautiful Creatures-serien idag, så nu kan jag äntligen börja. Ska bli väldigt roligt! Har nu så många böcker hemma så jag vet inte hur jag skall hinna. Blir lite överentusiastisk och tycker lite för lätt på "Reservera"-knappen. Men jag vill ju faktiskt läsa alla, och man kan ju låna om.

Och samtidigt måste man ju se OS. Heja Kalla,  bra jobbat! Och så var det ju helt underbart att få se den helt fenomenale Ole Einar Björndalen ta guld, vid 40 års ålder i sitt 6.e OS. Det lär ingen göra om i första taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar