lördag 16 augusti 2014

Slump?

Var på biblioteket för att hämta en deckare jag bokat. Benjamin Blacks Christine Falls. Tack för tipset, Eva!  Kollade samtidigt hyllorna för nyinkommet och hittade en roman av John Banville: Havet. Den verkade lovande, så jag tog den också. DET ÄR SAMMA FÖRFATTARE. Och jag har aldrig läst honom förut. Vad ger ni mig för detta? Misstänker att jag lagt namnet John Banville i förvar i mitt undermedvetna (där ligger en hel del), och kopplat det till pseudonymen Black, men det var på titeln jag valde romanen. Livet/världen/den mänskliga hjärnan är fantastisk(t)!
Deckaren är hur bra som helst, romanen - tja, jag vet inte  . . .  men som det nu är får jag väl läsa den. Den är liten och tunn, så det ska väl gå :-)

Bilderna är fortfarande från Sofiero. Blev lite förälskad i den röda bänken. Och kan ni tänka er rhododendron som blommar i augusti?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar