tisdag 19 maj 2015

Flavia


Anar inte vad det är för rar liten blomma på bilden. Betoningen ligger på liten, och ligger är vad jag gör på trottoaren för att kunna fotografera den. Växer i en mur, som synes. Hittade den när jag var ute med hunden, givetvis utan kamera, så hunden fick en liten extra vända.

Flavia de Luce är en tämligen excentrisk bekantskap. Hennes kemiintresse är gediget. En favorithobby är att extrahera gifter ur diverse växter. Ett sådant rart litet barn! Det vilar något Agatha Christieskt över böckerna men de är MYCKET svartare. Och mer brutala.

I morgon blir det Göteborg. Vill göra mina naglar fina, bl a. Kunde inte få någon tid här i Falkenberg, och "de tog inga nya kunder". Det gjorde man i Göteborg och en hel del billigare är det också. På bästa adressen innanför vallgraven. Här i Falkenberg kommer de inte att behöva oroa sig förr mig, jag kommer aldrig att bli någon ny kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar