måndag 16 maj 2011

Bonesbrist

Det var ingen Bones igår! Surade kollossalt över detta faktum och känner mig lurad på konfekt. Min favoritserie utgick p g a en totalt meningslös ishockeyfinal som Sverige dessutom förlorade. Stort. Tröstade mig med mina havrekakor, som jag vid det här laget är helt beroende av. (Se Recept.) Måste ransonera dem - hur mycket GI de än är kan det inte vara bra att stoppa i sig 10 stycken om dagen. Särskilt inte för en diabetiker och antagligen inte för någon annan heller.
Klar med Clavells Shogun. En underhållande skröna där komplicerade intriger avlöser varandra och blodet sprutar så till och med Tarantino ligger i lä. Det fina med att läsa romaner förlagda till historisk miljö är att de så att säga aldrig blir inaktuella. Men man får tänka på att den tid och den kultur de skrivits i alltid avspeglar sig i romanen, vilka intensioner om autencitet författaren än haft.
Vacklar nu mellan att läsa Murakamis 1Q84, inhandlad på Sci-fibokhandeln häromdagen. Eller fantasyn Robin Hobbs Assassins Apprentice, från samma ställe. Lutar åt den senare, är lite övermätt på det japanska just nu.
Vi har inte det mest paradisiska vädret just nu, det blåser och är ganska kallt, men Huliganen och jag tänker gå på promenad ändå. För att göra oss förtjänta av thé, några havrekakor (max 3!!), soffan och bok. Ja, Huliganen läser väl inte så mycket, men han sover snällt bredvid medan jag gör det. Havrekakorna däremot gillar han.
Bild: Rosenapeln i dagsljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar