torsdag 17 maj 2012

Dämonerna kommer!

Idag regnar det som 17. En perfekt dag för mig alltså! Skall baka frukt- och nötkaka, bara jag lyckas hitta receptet här på bloggen. Och så skall jag läsa Fests sista fantsyböcker om Kelewan, Midkemia och andra världar. Här finns så många demoner så det hade räckt till och med för Ingmar Bergman. Boken inleds med magiker som lever på bedrägeri. Han manar fram demoner och tar sedan bra betalt för att förvisa dem till sina respektive helveten igen. Ibland dyker det emellertid upp demoner som han INTE manat fram och då kan det bli besvärligt.
Ser gamla Arkiv X-avsnitt på TV Sci-fi-kanalen. Går två avsnitt varje vardagskväll. De är mycket bättre än jag minns dem.
Bild: Min demonorkidé. Jag vet, jag har lagt ut den en massa gånger, men det gick helt enkelt inte att motstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar