torsdag 18 oktober 2012

Ting - och tid

 Mina nya favoriter
Vackra nya örhängen, gjorda av Lars Wallin. Allt han tar i blir vackert. Dessa går att dela, bara översta blomman blir kvar så att man kan använda dem till vardags också. Skall leka lite och försöka ta en snyggare bild, bakgrunden är lite väl rörig och bilden kunde vara skarpare.
Tiden. Den räcker inte till. Särskilt rör sig tiden med högre hastighet om morgonen. Jag vaknar ca 8, äter frukost, läser lite och plötsligt är klockan 11.30. I bästa fall, den kan vara mer också. Förstår inte hur det går till. Allt är relativt sa Einstein och han har alltid rätt - men SÅ relativt? När jag väntar på att nyhetstimman skall börja på tv rör sig tiden i snigelfart - om det inte börjar någon intressant dokumentär kl 18 vill säga. Det gör det inte idag. Inne i Göteborgs centrum rör sig också tiden med blixtens hastighet - jag hinner aldrig med allt jag vill göra. Så inte heller igår. Får ta nya tag på måndag, då är det dags för nytt besök på Odontologen. Kanske det blir klart då? Där går tiden i snigelfart.
I min fantasy-serie har det faktiskt dykt upp en kvinna. Hon är häxa - eller åtminstone lärling. Häxeri och magi är - om inte förbjudet - så åtminstone tabubelagt. Hon har just räddat en av våra hjältar från att bli lynchad. Hon väver magiska formler väldigt snabbt, det ska han vara tacksam för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar