lördag 4 maj 2013

Gräver gropar

....inte åt andra, utan åt alla växter vi inhandlade igår. Plus alla påskliljor och krokusar vi haft på bordet. De har fått vänta länge på nedgrävning, det har ju varit så kallt. De små raringarna på bilden hade jag i krukor inomhus förra året, planterade ut lökarna och voilá - massor av fina vårblommor. Har tyvärr totalt glömt vad de heter.
Såg Den unge Morse igår. Ett riktigt opera-avsnitt. Inte min avdelning riktigt, men musiken gör sig fint till intrigen. Serien är riktigt sevärd, genomtänkt manus och massor av arbete nedlagt på rekvisitan och miljön. Till min sorg är det bara två avsnitt kvar.
Undrar om vi inte skall ta itu med Prometeus ikväll, köpte filmen för en evighet sedan men har liksom inte riktigt haft lust.
Läser vidare om Lord Peter och fallet där de båda kontrahenterna i Londons lyckligaste äktenskap lyckas störta varandra i olycka.  En otäck historia om kärlek och dumhet. Brr! Men bra! Väntar nu på ännu en Lord Peter-historia från antikvariat. Tar väldigt lång tid, tycker jag. Och så undrar jag vad det kan vara för bok, har inte hört talas om den innan, den står inte i några listor. Kan vara en novellsamling. Mitt namn är Lord Peter, heter den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar