Kämpar fortfarande med haverihotande dator, håller andan medan jag skriver för att datorn inte skall stänga ner. Blir det tyst här någon dag har ett av två möjliga inträffat: Jag har svimmat av brist på luft eller också har datorn verkligen kollapsat!
Läser fortfarande om Påven av Indien. Jodå, den är välskriven (underbart språk!) och har sina ljusa stunder, men . . . VARFÖR måste "god" litteratur handla om elände-förtryck-misär, människans ondska osv. Är det lättare att skriva om ? Ja antagligen, det kan möjligen bli pekoral annars och man kan ju bli anklagad för att inte vara seriös. Är oändligt trött på detta och håller inte med om att människan är företrädesvis ond om den kan och att det inte finns någon rättvisa. Det skrivs för mycket under ovanstående tema, skriv om något positivt i stället! Ni "riktiga" författare! Det vore väl en utmaning.
Kulturhuset Stadsteatern: Fri Scen drar igång redan 12 augusti 2026
-
Ida Löfholm, Lidia Bäck och Malin Tengvard i Östfrontens Trollkarlen från
Chicago, nypremiär 12 augusti på Fri Scen. Foto: Adam Vesterbacka. Först ut
i hös...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar