Det börjar likna en bagarblogg, det här. Bakar nu maränger. Med mandel. Hej Maja! Jag skall spara till dig. Hade äggvitor över efter en orgie i vaniljsås för några dagar sedan. Hoppas de blir goda. Till glass och chokladsås är det tänkt.
2 dl äggvitor
4 dl socker
2 krm ättika
hackad mandel
125 grader, ca 1 tim beroende på hur stora maränger man gör. När de släpper bakplåtspappret kan man ta dem. Med min nyckfulla ugn och stora maränger tog det nästan dubbelt så lång tid.
Kulturhuset Stadsteatern: Fri Scen drar igång redan 12 augusti 2026
-
Ida Löfholm, Lidia Bäck och Malin Tengvard i Östfrontens Trollkarlen från
Chicago, nypremiär 12 augusti på Fri Scen. Foto: Adam Vesterbacka. Först ut
i hös...

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar