söndag 11 oktober 2015

Rafsar i rabatterna

Det här är nog den sista bukett jag får ihop från den egna trädgården i år. Betyder att det snart är dags att gräva ner de nyinhandlade tulpanlökarna. Skall bli såå roligt!

I brist på Poirot ser jag igenom ett par säsonger av Vera. Efter Ann Cleeves böcker. Med Brenda Blethyn i titelrollen. Polisserie som utspelar sig i ett svidande vackert filmat Northumberland. Till min förfäran har jag bara ett avsnitt kvar. Vet att det spelats in en säsong i år. Kära SVT: VAR ÄR DEN?
Och vad gör jag nu? Måste hitta något nytt.

Läser också Peter Ullgrens biografi om Magnus Gabriel De la Gardie. En stor kanon på 1600-talet, drottning Kristinas favorit.
 Väldigt underhållande. Han åkte berg-och-dalbana i maktens kretsar. Det förnämliga med att läsa historia är att det blir roligare ju mer man vet. Just nu är det alltså 1600-talet för min del. Drottning Kristina, Agneta Horn, Magnus Gabriel. Och en väldig massa krigande.

Har just bokat resa till Indien efter jul. Namaskāra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar