söndag 12 juni 2016

Just läst

Kan fortfarande inte ta bilder så ni får en gammal, usel sådan men med underbart motiv :-) Från Dubai, tagen genom ett fönster som ni dessvärre ser. :-)

Dagens Nyheter: Tack för så fina artiklar i helgen. Dels om en av mina favoritförfattare, nämligen Carina Burman, som kommer ut med ny bok i dagarna. Hon skriver dels ljuvliga deckare i 1800-talsmiljö, dels fantastiska biografier. Alltid intressant. Har läst allt hon skrivit, tror jag. Hennes senaste bok handlar om Ellen Rydelius som skrev bl a reseberättelser. Ska bli så roligt!
Dels hade DN idag en jätteartikel om en av husets hjältar, Jan Eliasson. FNs vice generalsekreterare  och vår förnämliga röst i världen. Att han orkar! Vilket beundransvärt engagemang! Heja, heja!

Har så läst Hilary Mantels självbiografiska Skuggan av ett liv. Hon skriver fantastiskt, må hon få Nobelpris. Väntar otåligt på sista delen i hennes trilogi om Thomas Cromwell, men den har inte ens kommit ut på engelska än.

Försökte läsa Diskis In Gratitude, men kunde inte komma i genom den. Saknade humor, distans och den tacksamhet som aviserats. Möjligen kommer den i det slut jag inte orkade fram till. Hon skrev väl, en och annan kul aforism, men alltså. . . . .

För övrigt, kära vänner, ser jag snäll-deckare på TV: Miss Marple, Poirot, Murdoch Mysteries. Absolut avskyr verkligheten.  Och så går jag ut med hunden. Ha det bra! Vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar