lördag 5 december 2009

Lussebullar på gång!

Äntligen har jag kommit igång med lussebullbaket! Strange Bakery, bagarbloggen som ni kommer till om ni klickar på den svarta flugan långt ner till vänster, har ett lussebullsrecept som verkligen verkar Paradisiskt. Tyvärr med för mycket socker i för mig, men en bulle skulle jag gärna vilja provsmaka!
Bakar alltså mina traditionella, med 3 pkt saffran, lite avrunnen filmjölk och vaniljsocker som "hemliga ingredienser". Och 125 g smör, det måste till med så mycket saffran.
Detta sker medan jag väntar in herrarnas skidskytte. Superrolig sport att följa, och så TV-mässig. Och så är det ju extra kul med duktiga svenskar att heja på. Andra favoriter är Kati Wilhelm för att hon är så ojämn, lysande ibland och rena katastrofen ibland. Och så Ole Einar Björndalen, alltid lika spännande att se en stormästare tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar