torsdag 30 april 2015

Bambu

Vill gärna visa mina bambubildfavoriter. Vi promenerade genom bambuskog, väldigt speciellt. I ösregn, men det gjorde hela upplevelsen ännu vackrare.

Ett bestående intryck är att i Japan är allting RENT! Inte ett papper på gatan. Väldigt få papperskorgar dessutom, vilket innebär att allt skräp man skulle kunna ha måste stoppas i fickan. Disciplinerat får jag säga, mycket uppskattat.

Offentliga toaletter är ett under av hygien och jag måste berätta om "upplevelsetoaletterna" av märket Toto. De har värmesitsar, graderade, tvättar en både här och där och dessutom blåser torrt. Finns med porlande ljud också. Sköts med intrikat instrumentpanel som ibland sitter på toastolen, ibland på väggen. Helt oemotståndligt att peta på knapparna.
Misstolkade vid ett tillfälle instrumetpanelens ikoner och trodde jag skulle få musik när jag tryckte på knappen. Hoppade högt när det i stället kom varmluft på ett ställe jag inte tänkt. Enda gången jag skrattat högt på en offentlig toalett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar