onsdag 19 oktober 2016

Regn och rusk

Hej igen, kära vänner! Har varit så dålig på att ta bilder på senaste tiden. Vi har haft regn och rusk ganska länge nu. Väntar på att det skall bli lite sol så jag kan fotografera de vackra träden i rött och gult. Bara inte löven hinner falla :-)
Bilden bredvid är faktiskt ändå tagen häromdagen. Ser ju ut som sommar, men höstblommor är vad det är.

Läser vidare. Har just fått hem Marie Lus senaste, den sista (?) delen i The Young Elite-serien. Om makt, fördomsfullhet och ondska. Hon är lysande, Marie Lu, och jag sparar boken som en godisbit.
Istället läser jag Nora Roberts. Det var det här med hennes framtidsdeckare som fick mig på kroken. Mindre lysande, men ofta underhållande. Vilken flödande fantasi den kvinnan har! Den ena intrikata historian efter den andra. Hennes mansfigurer är emellertid väldigt - skall vi säga fantasifullt? hopkomna. Har aldrig träffat en man som ens liknar . . . Och då har jag ändå träffat ganska många.

Vackra små blommor i mitt ogräsfyllda stenparti
Det fina med regn och rusk är att man kan sitta inne och titta på tv. Ägnar mig åt att se gamla Poirot-deckare. Går på kanal 4 Guld. En närmast meditativ sysselsättning. Makligt tempo, man vet vad som skall hända, rättvisan segrar. Hela serien (oändligt många avsnitt) är emellertid gjord i Art Noveau. Ett genomgående tema. UNDERBART! Bilarna, alla saker . . . Är förälskad i Poirots underbara hylla i glas och stål. Den är med varje gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar