fredag 14 oktober 2016

Neeej! Och Jaaa!

Tänk att det var så fint ljus i vårt sk uterum tidigt på morgonen. Det hade jag ingen aaaning om. Man får reda på mycket om man inte sover så länge :-)

Har varit upptagen med att läsa klart Nora Roberts fyra böcker om Eve Dallas, vår poliskommissarie i New York om sådär 60 år. Det finns bara fyra. Det tog mig två att förstå vem mördaren var när hen presenterades i boken och det är lite för tidigt. Det är inte så att jag försöker, det förstör ju nöjet med läsningen. Men det var omöjligt att missa. Annars var böckerna kul underhållning, men inte mer.

Det som är Neeej är att serien om Eragon innehåller FYRA böcker, inte tre som jag hade fått för mig. När jag insåg att Galbatorix skulle överleva del tre funderade jag allvarligt på att ge upp. Galbatorix, förresten. Ingen som läst Asterix kan ta en mörkrets hantlangare med det namnet på allvar. Men inte ska man ge sig så lätt! Tänker boka del 4 på biblioteket, den fanns inte inne när jag var där igår.
Läser just nu Carina Burmans Vi Romantiska resenärer. Om Rom och Ellen Rydelius. Allt fru Burman skriver är imponerande trevligt att läsa och man lär sig massor av nytt. Ellen Rydelius var vår första guideboksförfattare och dessutom mamma till Ria Wägner. Känd från tv i min i ett dunkelt fjärran försvunna barndom. Ria (Maria, se där en gåta som fick sin lösning) minns jag väl. Ellen hade jag aldrig hört talas om.

Jaaa är att jag bokat Londonresa, dvs flyg och hotell. Park Plaza Westminster får det bli. Min man vill till British Museum. Fattar inte hur vi skall hinna igenom det. Vi ska bara vara där fem dagar.
Vid understa bilden hann jag inte riktigt ut i tid. Tanken var att solen skulle lysa lite mer, men klockan går ju så fort på morgonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar