måndag 14 november 2011

Caprese med kapriser

Ja, ja, samma blommor igen.Har liksom hakat upp mig här.
Min Caprese stod i ugnen i 25 min, började spricka på ytan vilket brukar tyda på att den är klar och kanske i torraste laget. Ryckte snabbt ut den ur ugnen. När jag skar upp den visade det sig att den fortfarande flöt i mitten, så mycket att det är svårt att skära. Men hellre det! Det går fint att sätta den i kylen. Nu är den lika lös som när jag sätter den i micron före servering. Detta med tider i ugnen varierar, t o m från gång till gång, och jag har en uråldrig kapriciös gammal spis som jag inte har lust att byta ut. Gillar inte induktionshäll, jag sölar när jag lagar mat och de är så jobbiga att få rena.
Leoparden jagar i mörker är en våldsam historia, mr Smith grottar ner sig i detaljer, men så var det väl dessvärre oerhört våldsamt i verkligheten också.  Men spännande det är det. Får faktiskt inte gjort mycket annat än att läsa. Hamlet klagar. Måste nog fortsätta, faktiskt. Hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar