tisdag 29 november 2011

Kompatibilitet, finns det?

Bilden tagen inifrån Nimis
I alla fall brister den mellan mitt nya modem och min "bärbara" dator. Så lagom bärbar. Batteriet är så dåligt så jag måste ha den nätansluten ändå. Sitter fortfarande invirad i sladdar, bekvämt tillbakalutad bland alla kuddarna i sängen och det är ju bra, men det var inte så här jag hade tänkt. Vi skall nu och hämta vår 30 m långa nätkabel, här är det slut på det trådlösa mellan bredbandet och tvn. Fungerade uruselt, och jag slipper ytterligare en liten blinkande låda i sovrummet. Nu har jag faktiskt bara en låda, till skillnad mot tidigare fyra, + en vid tvn. Är sanslöst trött på sladdar, lådor och kopplingsscheman.
Nu borde det ju komma massor av bilder på Lars Vilks Nimis, men ingen av mina bilder är särskilt bra, dessvärre, och Nimis bör nog upplevas på plats. Konstverket är verkligen en upplevelse, både för ögat och sinnena. Man klättrar nämligen i det, och märkligt nog - och det är absolut en konst i sig -  är Nimis fullkomligt stabil. 160 000 spik lär ha gått åt, men det gäller ju att veta var man skall slå i dem också. Lars Vilks verk är taktilt, platsspecifikt, fascinerande. Och då har jag inte ens börjat fundera över rättsprocesserna.
Man går 2,2 km från parkeringen rakt in i Kullabergs naturreservat och så länge man kan GÅ är det ju helt ok. Så kommer den del av vägen när man snubblar och kanar nedåt på väg dit och kryper och klättrar på väg hem. Brant är det, och en höstdag med regn och dimma i luften är det glashalt och ganska så riskabelt. Men det är väl värt mödan. Bokskogen är overkligt trollsk och helt underbar och här kan jag stå till tjänst med en och annan bild, varsågoda:
Har varit i Göteborg och kollat Frida Kahlo och Diego Rivera också. Återkommer om detta i morgon.

1 kommentar:

  1. Haha, sådär är min bärbara dator också :) Stor vits att ha en "bärbar" då...
    Ha en fin kväll!
    Kram
    BloggMamma- en humorblogg om BloggMammor o Mammaliv

    SvaraRadera