torsdag 8 januari 2015

Köpa tavlor, mm

Titta här vad vi hittade på Myrornas second hand i Göteborg! 130 kr har vi betalat. Får medge att jag fuskat med ramen och "antikiserat" den med silverfärg. Kan väl säga att det fanns en stor mängd förbluffande urusla tavlor där också, men den här är jag nöjd med. Passar fint som komplement till mina blomfoton.

Vi har fått våra sänglampor också. Markslöjds. De är snygga. Och något så när funktionella. Problemet för vår del är att jag läser på nätterna när Käre Maken vill sova, och då är det bra med begränsad ljusspridning. Kunde kanske tänkt mig några andra, men det är kvalitet och stil på Markslöjds grejor, så så fick det bli.

Köpte sängbord på SOVA också, höga, med kvadratisk bordsskiva 31x31 cm. Utgående produkt, men finns i lägre version. Nu var det ju den höga vi ville ha, så det var tur att det fanns två kvar. Dessvärre i svart. Får väl stå ut ett tag, sedan målar Käre Maken säkert om dem.

Dagens frukost avåts på vårt Strandbadshotell. Ett alltid lika uppskattat nöje. Väldigt god mat och fantastisk utsikt. Särskilt idag när det har blåst av bara 17. Kära Dottern och hennes Henrik bjöd, som tack för att vi passade Minsta Barnbarnet lille Vincent häromdagen. Det var väl egentligen vi som skulle tacka. Han är rätt rar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar