måndag 5 januari 2015

God fortsättning

på det nya året! Hoppas ni har haft fina helger. Det har vi.  Skall dock bli skönt att komma i rutinerna igen. Tänker då främst på träningen som blivit svårt åsidosatt.

Vi håller fortfarande på med sovrummet. Väntar på ny belysning, inhandlad på http://www.belysningsdesign.se
Där finns det mesta, och man slipper åka runt och leta. På onsdag blir det runtåkande i alla fall, letande efter sängbord. Tror jag sett några passande på SOVA i Göteborg. Hoppas så att jag har rätt.

Såg Unge kommissarie Morse igår, nya avsnitt. Går egentligen på SVT på lördagar, men för sent för mig. Så glad för programbiblioteket. En omsorgsfullt gjord serie, med den vanliga engelska (brittiska?) omsorgen om dräkt och rekvisita. Här är dessutom lagt en hel del krut på manus också. Veckans höjdare.

Läser faktiskt fortfarande Feists Ormkrigskrönika. Fast jag tänkt lägga undan den efter bok tre. Det är persongalleriet. Han lyckas göra sina romanfigurer intressanta och man vill gärna följa dem för att se hur det går. Nu gäller det att bygga upp Konungariket igen, efter kriget. Kan ge mig 17 på att det lurar någon demon någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar