måndag 22 juni 2015

Badar Hamlet

Måste ha regnat i natt, Hamlet kom in efter morgonturen med jordiga tassar och dito mage. Förpassades alltså till badkaret för schamponering. Hade nyss inhandlat en ny sorts schampo med lavendeldoft som jag gärna ville prova. Hamlet gillar att bada, främst frotteringen efteråt. Det gör inte jag. Tungt jobb, faktiskt. Lyfte - mycket nöjd med mig själv och hunden - ur honom ur badkaret. Varvid han sprang rakt ut i närmaste rabatt. Hade glömt stänga dörren till trädgården. Suck . . .  badkaret igen. Men han luktar underbart!

Läser min sista Elly Griffiths. Deckarhistorierna är bra, men det bästa är att böckerna är roliga och det mest underhållande är den genom böckerna löpande historian om Ruths liv och leverne. Universitetsmiljö, förstås, jag gillar ju det.
Så sympatiskt och lagom excentriskt alltsammans. Är särskilt förtjust i druiden  Cathbad.

Har dessutom trillat dit m a p finsk lakrits. OERHÖRT svår att motstå. Söt lakrits med olika fruktsmaker. Åt mig igenom två och en halv påse innan jag insåg att de gula inte var med citronsmak utan med banan-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar