söndag 21 juni 2015

Ett år



Tänk att det bara är ett år sedan lille Vincent kom till världen. Känns som om han alltid funnits :-) Har varit på kalas. Tack föräldrarna! Och tack Maja och Ranko som körde mig till stationen. Var ändå löjligt trött när jag kom hem!

Har härliga dagar med att växelläsa flickböcker från min barndom (Merri Viks Lotta-serie) och mina nyinköpta Elly Griffiths. Emellertid verkar jag ha gått på en nit beträffande Elly Griffiths utmärkta deckare med den något excentriska arkeologen Ruth Galloway i huvudrollen. Har antagligen läst alla tre jag köpte!! (En lång rad svordomar här!) Men eftersom jag läste dem på originalspråk, det fanns inga översättningar, kände jag inte igen titlarna och blev så glad att det fanns så många jag inte läst. Det är verkligen tur att böckerna är så bra, de tål att läsas om. Men det var inte vad jag hade tänkt.

Köper nu upp Merri Viks Lotta-böcker via alla möjliga kanaler. Flickböcker från min i dimmor höljda barndom som jag till en början köpte på second hand m a p barnbarn nr 2. Och började läsa för att se så jag inte gav bort  skräp (läs: konstiga medeltida värderingar) Är nu helt fast! Nej, de är inte jättebra, men tillräckligt underhållande och nu vill jag verkligen veta hur det går!

Har inte tagit en enda vettig bild på evigheter. Rotar i arkivet, ni får ha överseende ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar