tisdag 16 juni 2015

Katten också! Det regnar inte

Men . . .
Gör nu paus i ogräsrensandet. Det när naturligtvis inte färdigrensat, det är det aldrig, men min rygg är helt färdig. Vill i sammanhanget, ogräs, alltså, tala om det olämpliga i att sätta ormbunkar i en rabatt. Har nämnt det förut, men det tål att upprepas: SÄTT INTE ORMBUNKAR I RABATTEN! De sprider sig nämligen precis överallt där de får plats. Och de har oändliga rötter, som man helt enkelt inte får upp hela. Hade varit fint om förre husägaren Sune hade vetat det. Det gjorde han inte. Det var därför han hade trädgårdsmästare. Denna sades emellertid upp några år innan vi tog över och Sune, rar och trevlig förövrigt, hann ställa till en hel del.

Läser mellan ogräsrensandet. Har just köpt tre deckare av Elly Griffiths om min favoritarkeolog Ruth Galloway, excentrisk och rolig. Inser att jag läst den första (egentligen nr3) men det gör inget, böckerna är tillräckligt bra för att läsa om.
Tänker sedan skynda mig iväg till biblioteket och låna Marie Lus fantasytrilogi varav jag bara läst de två första. Hon har kommit med två till, den sista en prequel. Marie Lu skriver utmärkt: Snygg, nästintill brilliant idé, bra språk, god personkarakterisering. Måtte böckerna finnas kvar när jag kommer!

Nej, nedersta bilden är inte nytagen. Men den är en favorit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar