måndag 1 juni 2015

Soffor

Favoritrabatten på gång. Med liten hund i förgrunden. Han skall få klorna klippta imorgon. Ve oss alla!

Kämpar med a) en gammal nyrokokosoffa som stått 20 år på Gamla Mammas vind och ett år i vårt uterum. Tyget är för skört för att göra rent (det blev väldigt varmt på vinden) och den luktar faktiskt inte som man skulle önska. Å andra sidan tycker jag om den. Fick den i byte av en väninna som gillade att byta grejor. Hon påstod att den stått i ett köpmanshus i skärgården och  det låter ju fint. Tror hon fick en matta i byte. Nu står den (och luktar) i biblioteket. Tar gärna emot goda råd här.

b) soffa till uterummet. Har nästan bestämt mig, men vacklar fortfarande i bordfrågan. Inser att det kommer att bli dyrt innan jag är klar. Eftersom jag egentligen vill ha allt gratis och helst NU, är detta väldigt jobbigt ;-)

Läser Lotta-böcker. Mina äldre läsare (om damer) kommer säkert i håg Merri Viks Lotta. jag älskade dessa flickböcker, men hade nog inga själv. Berodde på att de inhandlades, varenda en, av en av mina 3 år äldre kompisar. Ingela Nordén hette hon. Skulle så gärna vilja ha kontakt med henne igen. Nu har jag hitta dessa böcker på second hand och inhandlat med tanke på barnbarn som är lagom gamla. Vill bara kolla hur de är först, böcker är ju inte alltid lika bra som man minns dem. Ibland har tidens tand fullständigt ätit upp dem. En följd av mitt Lottaboksläsande är att jag tidigt introducerades i lasten lakritsbåtar-och-mjölkchoklad. Kombinationen är förödande god. Prova själv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar