måndag 29 augusti 2016

Höstbilder

Nästan svårt att tro att här var så fullt av människor så man nästan inte såg stranden, bara för några veckor sedan.
Skillnaden mellan Falkenberg med och utan badgäster är svindlande. Bådadelarna har sina fördelar. När alla sommarens gäster är hos oss är det liv och rörelse och massor av  foodtrucks, restauranger, cafeer. Efter första vecka i augusti klappar man igen och det ekar tomt.  Men det är ganska härligt att ha stranden för sig själv.
      
Mitt favoritcafé På G har trevligt nog öppet fortfarande.


Läser Drakklanens krönika av Margaret Weis och Tracy Hickman.  En chansning, en gammal sådan, skriven 1984. Hade inget att läsa, och jag gillar drakar. Tradig inledning, luktar Tolkien utan litterär kvalitet. Ja, ja, det var grinigt skrivet. :-)

Hunden och jag har varit ute med kameran. Relativt nöjd med bilderna och vilket år som helst kommer jag dels att hitta, dels att lära mig redigeringsprogrammet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar