tisdag 20 juli 2010

Katt i trädgården och Poirot på Styles


I natt har grannens katt promenerat omkring i vår trädgård. En KATT, på Hamlets domäner! Detta är inget en hund med självaktning tar lätt på. Han har i vild fart rusat runt i kattens spår, skällande och morrande. Ingen av våra grannar fick någon längre sovmorgon idag. Nu har han lugnat sig något.

I den sista Agatha Christie-deckaren om Hercule Poirot är han tillbaka på Styles, där han började sin bana. Också nu tillsammans med den trogne vapendragaren Hastings. I De senaste filmatiseringarna spelas Poirot av David Suchet, en rolltolkning han fått mycket beröm för. Men det är inte honom jag ser framför mig när jag läser. En liknande person, men inte honom. Hastings däremot, spelas av Hugh Fraser som helt tagit över sin rollkaraktär. Åtminstone för min del. Får honom helt enkelt inte ur huvudet

Håller på att tappa tålamodet med detta blogghotel och funderar på att öppna eget. Bilderna skulle naturligt vara bredvid varandra, som en Hamlet-triptyk, men det var helt omöjligt. Får inte bort textraderna mellan bilderna heller som ni ser. AAAHRRGH, som det står i serietidningarna. Uttrycker precis mina känslor. Ger nu detta upp och går ut för att vattna Paradisets blommor.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar