onsdag 17 december 2014

Bättre bild? och bruksanvisning sökes

Försöker förgäves få en bild jag är nöjd med att göra förstoring av. .I det närmaste hopplöst, jag är nämligen aldrig nöjd. En egenskap vi estetiska perfektionister har att dras med ;-) Här är bakgrunden bra, men blomman något för oskarp.

Inser att jag läser Feists böcker i oordning. Igen. Inte nog med att jag kom in fel i dem första gången jag läste dem, nu har jag gjort fel igen. Det finns sammanställningar, det gör det, men de är olika i olika böcker och det är en viss vits med att läsa dem i kronologisk ordning. Som är som följer:
Kriget om Rämnan
Krondors söner
Krondor-sviten
Ormkrigskrönikan
osv
Obs att varje svit innehåller minst tre böcker, ibland 5 -6. Läser nu om en favorit om svartalven Gorath, en våldets man med samvete och svart humor, den första i Krondorsviten. Efter att ha läst den första boken i Ormkrigskrönikan, den om Erik von Darkmoor. Suck. Det är det bästa med Feists böcker, de är roliga.

Hurra! Idag kom RÄTT garderobsdörrar från Skånska bygg. Det var fel sist, men vi är väldigt glada att vi fick rätsida på detta och leverans före jul. Breda glasdörrar i mjölkvitt är det och spröjs blir det, fast Käre Maken får såga lite för att de skall få plats. Jag skall förvandla guldramar till silver- dito. Här hade det varit bra med en enkel magisk formel, det är kladdigt göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar