fredag 26 december 2014

Det har varit lite mycket . . .

 . . . . men nu börjar det lugna ner sig. Vår julafton kan sammanfattas under rubriken GARDINER. Dels Gamla Mammas och dels våra nya i sovrummet. Bådadelarna krävde nya upphängningar, fixades alltså av Käre Maken på julaftonen. Våra sovrumsgardiner satt jag och sydde under kvällen. Missade dessvärre delar av Monty Phyton Live (mostly) som sändes på Sjuan (och faktiskt över hela världen) men såg till min stora lycka papegojsketchen - en gammal favorit.
Våra nära och kära kom på juldagen, trevligt som vanligt. En av höjdpunkterna för min del är när Leonie (8 år, sådär) kvillrar. Det gör hon när hon är jätteglad och man förstår inte ett ord hon säger
men man inser att hon verkligen är glad! Dock lite hektiskt med matlagningen under förmiddagen och min fina amaryllis - se bild! (Jodå! Det är en amaryllis!) som jag vårdat som ett spädbarn för att den skulle blomma som finast när gästerna kom (burit in och ut för att slutligen sätta i gästrummet med avstängd värme), glömdes totalt bort bakom en gardin. Hittade den idag!
Julklappsbilden är snudd på falsarium, vi hade gömt julklapparna så barnen fick leta. Kul idé, men en av julklapparna höll på att bli kvar, ingen kunde hitta den och jag hade totalt glömt bort var jag gjort  av den! Hittades dock till slut bakom samma gardin där jag glömt amaryllisen. Måste vara något magiskt med den gardinen.
God fortsättning!

1 kommentar:

  1. Kvillrar?
    Det ordet har jag aldrig hört men det passar säkert jättebra på Leonie:)

    SvaraRadera