söndag 31 maj 2015

På jakt efter underhållning

Rosenapeln när den är som vackrast. Nu har blombladen dalat till marken. I drivor. Vår lille Huligan får dem på tassarna och bär in dem. Inte jättepopulärt, men blomblad kan jag leva med :-)

Värre är det att jag läst ut den sista Maisie Dobbs. Nu har jag liksom kommit in i Maisie Dobbs-världen och det lär inte komma någon ny i år. Det finns gränser för vad man kan kräva av författare. Efter lite sonderande inser jag att det inte kommer någon ny Gamache-deckare av Louise Penny förrän i slutet av augusti, hade annars förhoppningar där, hon skriver redan på ytterligare en.
Jaha! Då får jag väl läsa om då. Den första Maisie Dobbs, t ex. Det här med att läsa snabbt är inte bara en fördel.

Mord i Paradiset-serierna (en på kanal 8 (säsong 2 tror jag) och en på SVT1 (säsong 4)) börjar också gå mot upphällningen. Sååå tråkigt, de är så lagom spännande och roliga. Men här blir det en fortsättning, det har jag kollar upp. Frågan är bara när?? Säsong 5 är inte inspelad, de tar tacksamt emot intrigförslag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar