torsdag 8 december 2016

Saknar London

Så här såg det ut när vi tittade ut från hotellets entré. Föll den här gången fullständigt för Houses of Parliament, denna gotiska pärla. Oj, så stiligt det är! Hörde att det visserligen är stiligt men i behov av omfattande renovering. Man funderar på att flytta alla politiker till annan ort medan det pågår. Frågan är bara vart?
Kanonfint hotell, förresten. Park Plaza Westminster heter det, till och med frukosten är bra 😋Väldigt lyxigt läge och i princip nära till allt.
Gångavstånd till Buckingham Palace som också är i behov av renovering. STORT behov av renovering  till fantastiska summor. Debatterades rejält medan vi var där. Skulle man renovera eller inte? Det går ju på skatten. Jag blev till och med intervjuad av radioreporter. Har faktiskt svårt att se att det finns något alternativ. Det är ju en kulturskatt och en turistattraktion och vart ska drottningen ta vägen?😉
Sänder varma tankar till Statens Fastighetsverk. Och svenska kungafamiljen som verkar sköta sina slott med den äran.

Mosaiken är från ett av trapphusen i British Museum. Underbara mosaiker, värda besöket bara de. Jättebra café där också, på en gård med fantastiskt glastak. Mer om BM nästa gång, jag är inte odelat förtjust.

Läser och läser. Inte odelat förtjust här heller. Trädens hemliga liv av Peter Wohlleben (liite för mycket biologi för min smak, men vad hade jag förväntat mig?), Min katt Jugoslavien av Pajtim Statovci och Kristina Appelqvists senaste deckare. Hmm. Min katt Jugoslavien är en skickligt skriven bok och till och med intressant. Det är bara det att jag på det hela taget inte gillar romaner. Jo, jag vet. Svepande generalisering. Återkommer om Appelqvist. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar