måndag 18 januari 2010

. . . och Bones???

Satt andäktigt framför tvn igår och väntade. Och vad hände? INGEN BONES!! Det måste ha varit säsongsavslutning förra vecka och jag märkte det inte ens. Min januaridepp hade varit total om jag inte hade hittat Komissarie Gentley. Brittiskt 60-tal. Man har ju glömt hur det var, och jag var dessutom lite för ung. P-piller endast till gifta kvinnor (så var det väl ändå inte här?) och dödsstraff (så var det iallafall inte här!) och en förfärlig syn på kvinnan (så var det säkert här också!). OERHÖRT bra genomförd, jättebra skådespelare som vanligt. Det är det här med tidsandan som brittisk tv är så otroligt skickliga på att få fram. Kläder, frisyrer, bilar - varenda pryl är rätt. En ny favorit, och då gillar jag inte ens 60-talet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar