tisdag 5 januari 2010

Vilse med GPS

Gud hade visst ledigt igår. Fick inte klart mitt mobiloperatörsbyte trots ihärdigt ringande hela dagen. Försökte också bli av med Telia Sonera som bredbands/tv/fast telefoni-leverantör. Det föll på osäkra löften från andra leverantörer och att vi vill ha sportkanaler. Suck. Men jag försökte iallafall.
Idag har Käre Maken och jag, å Firmans vägnar, turnerat runt på småvägar i norra Halland i rykande snöyra för att leverera värmepump till strandsatt montör. Vägledda av GPS-en som visar kortaste, men inte snabbaste vägen hamnade vi långt bortom allfarvägar och slutligen vid vägs ände långt ut i skogen. Det skulle ta en halvtimma, sa Käre Maken. Jojo, en och en halv timma blev det, och dessutom med fara för bensinstopp. Jag var ganska orolig där ett tag. Men det var vackert med snötäckt landskap, och jag hittade ett slott - Gåsevadsholm - som jag inte sett förut. Slottet - 1700-tal- ägs av Niclas Silverskiöld och prinsessan Desirée.
www.koberg.se/2.html
I morgon måste jag ut och rasta kameran. Ordentligt med snö i Falkenberg bara måste förevigas!
Blommor till mig för utståndet lidande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar