tisdag 13 september 2016

Tränar

Med kameran, alltså. Tycker tack och lov att det är roligt att ta bilder igen. Tyvärr är det sämre med den fysiska träningen, men det ska väl komma igång det också. Så småningom.

Med kameran går det sådär, får jag väl säga. Blir ganska förvånad när jag fingranskar mina bilder och upptäcker att de inte är så skarpa som jag trott. 

Bilden ovan duger. Vår rosenapel har nu äpplen, har aldrig varit så stora och fina något år tidigare. Misstänker dock att vi också kommer att få de största och finaste mössen någonsin tack vare detta. Så länge mössen nöjer sig med att bo i garaget är det ok för min del, men de försöker ta sig in i huset. Motas med fällor med god blåmögelost. Lider lite av att vara tvungen att sätta fällor, men de äter upp isolering och det är inte ok.
Ängsblommor på vägen från affären och hem. Uppskattar det vildvuxna och oordnade, men kanske inte i den egna trädgården :-)

Är igenom Temeraire, del 3. Senare delen av boken handlar om Napoleonkrigen i Europa, 1806 års fälttåg. Här bygger Naomi Novik naturligtvis på böcker om militärhistoria. Är man intresserad av det ämnet är boken säkert underhållande. Det är inte jag. Bok 4 verkar innehålla mindre militär strategi och mer fantasy. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar