söndag 9 september 2012

Huligan på hotell

Hotell är nog inte riktigt Huliganens grej. Vi hade med oss vår lille raring till Åsljungagården i fredags. Mest för att vi skulle ut och vandra i de fina omgivningarna (Hallandsåsen) men också för att hotellträna honom lite. Vi checkade in, tog hunden på promenad och allt var frid och fröjd tills vi skulle gå iväg och äta middag. Hamlet tycket inte det var rättvist att han skulle behöva nöja sig med torrfoder på rummet när vi skulle äta flott middag i matsalen så han protesterade. Högt och ljudligt. Jag gick tillbaka och lungnade honom och sa att vi skulle snart vara tillbaka och att han kunde vila fint i sin korg så länge. Ca 10 gånger. Varvid vi gav upp och låste in hunden i bilen. Bilen gillar han av någon anledning, så där ligger han tyst och snällt i bakhåll för eventuella biltjuvar. Stackars de bilägare som parkerat bredvid oss och försöker ta sina bilar! Så småningom blev det ju sovdags för oss och hunden hade vi hämtat efter maten. Då visar det sig att Hamlet tänker vakta hotellet. Hela hotellet. Tills ALLA har gått och lagt sig och det inkluderar personalen. Vi somnade ganska sent den natten, och vi blev faktiskt inte utkastade. För vilket jag känner mig ganska tacksam. Dock står vi nog inte högst upp på listan över favoritgäster.
Åsljungagården är en fint ombyggd friluftsgård från 60-talet. Sportig stil, trevligt, och maten var jättegod! Särskilt chokladmoussen, som jag skall skriva och be att få receptet på.
PS Slapp lämna tillbaka Ellen Kay. Klagade min nöd för bibliotikarien när jag skulle lämna tillbaka boken och sa att jag inte hunnit klart och att jag måste sätta upp mig på väntlistan igen.. Då visade det sig att det var hon som stod på listan efter mig och hon avstod sin tur så att jag fick med mig Ellen tillbaka hem. Hur kan man ha sådan tur? Boken är intressant, och egentligen inte svårläst, men på något sätt väldigt kompakt!
Idag blir det Bones. Väldigt lättsmält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar