onsdag 5 september 2012

Lite lyx

 Plättar i luft
Lite lyx i vardagen; Vi har varit på hotellfrukost på vårt fina Strandbadshotell. Det stormar idag och att äta sin luxuösa frukost med utsikt mot ett stormande hav är verkligen något extra och ett underbart sätt att starta sin dag. Glömde tyvärr kameran. Nästa gång får ni bild också. Av hotellfrukosten, alltså. Det blir svårare med stormen. Orsaken till lyxfrukosten är att jag tagit prover på vårdcentralen som måste tas fastande och jag behöver verkligen min frukost DIREKT på morgonen, så efter provtagningen är det bråttom. Det är ju fint att ha ett svepskäl ;-).
Läser på i Ronny Ambjörnssons utmärkta Ellen Kay-biografi. Han sätter in henne och hennes tankar i ett tidsperspektiv och här är gott om teorier och resonemang. har ca 1/3 kvar av boken och måste lämna tillbaks den till biblioteket på fredag. Här gäller det att läsa på! Lånade dessutom Simone de Beauvoirs essäer om Brigitte Bardot och Lolitasyndromet, men jag har en stark känsla av att jag behöver något mer lättsmält emellan. Modesty Blaise, kanske, eller möjligen Dorothy Sayers Harriet Vane/Lord Peter Wimsey- deckare som getts ut i stilig nyutgåva. Engelskt mordmys  i den högre skolan som passar fint så här års när man börjar misstänka att hösten knackar på dörren när som helst.
Vi har visserligen ordentlig blåst men fortfarande varmt. Skall ut och kravla i rabatterna på framsidan, den ligger i lä. På återseende, hej så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar