söndag 30 september 2012

Helt under isen

Har ni försökt tvätta er med en plastpåse på högerhanden någon gång? Det känns verkligen ganska konstigt, det kan jag försäkra. Har opererat också högerhanden för triggerfinger, och den här gången har jag inte mycket positivt att säga. Nästa gång jag skall till ett sjukhus får de komma med lugnande redan i receptionen, jag har fått nog och mer än nog! Förra gången, alltså vänsterhanden, opererades jag i Falkenberg, och snälla läkare sövde mig, nu var det Halmstads sjukhus och lokalbedövning som gällde. Ingen fördel, direkt. De hade sövt mig om jag gett mig sjutton på det, men då hade jag fått åka ner igen en annan dag. Och så är det transportproblemet. Om jag blir sövd får jag inte köra. Jag får då sjuktransport  hem. Men dit då? Rent logistiskt är det här rena idiotin, man har faktiskt inte lagt ner verksamheten i Falkenberg än, så varför kunde jag inte fått åka dit?? Den här gången gör det dessutom ont. Förra gången hade jag inga problem. Känner mig OERHÖRT irriterad. Och det har jag varit sedan i torsdags när operationen gjordes.
Det enda goda med detta är att jag skall ha handen i högläge, något som inträffar av sig självt när jag ligger ner och läser :-). Feist och Wurts Mara, Servant of the Empire. Underbar verklighetsflykt och jag behöver verkligen fly!
I morgon blir det Göteborg, Indiska, Grandpa's, Cervera och Odontologen. Helst SF-bokhandeln också. Skall se om jag kan hitta några fina portar att fotografera också. Idag får det bli blommor som vanligt. De var till mig, men jag delar gärna med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar