onsdag 29 januari 2014

City of Bones

Har sett filmatiseringen av Cassandra Clares City of Bones. Var väldigt nyfiken på hur de skulle klara demonerna, för att inte tala om alla varulvar och vampyrer. Och hur skulle Claire se ut? Och Jace?  Demonerna klaras hyfsat, varulvarna är hemskare än jag föreställt mig. Vampyrerna kunde man gott jobbat lite mer på, de var inte hemska nog. Claire är ju bedårande söt, men jag är lite besviken på håret. Hade tänkt mig rödblont småkrus (min favoritfrisyr) men så var det inte. Och är hon inte lite för lång? Jace är perfekt. Hade ingen bild  av honom, men här har man verkligen valt rätt skådespelare. En besvikelse var att råttscenen på festen hos Övertrollkarlen av Bronx är borttagen. Var SÅ nyfiken på hur detta skulle lösas. Löstes alltså genom att inte lösas alls. På det hela taget följer man boken, men hälften av intrigen hoppar man över. Scenografin är riktigt bra, och det var inget enkelt uppdrag. Det är en B-film, det här, men det är roligt i alla fall. För oss som gillar fantasy, förstås.

Tänker nu läsa Kami Garcia och Margaret Sthols Beautiful Creatures. Väntar bara på första boken.

Fem klockor på min amaryllis som blommar om. Första blomningen blev nästan ingenting av, så den tar igen det nu. Till min stora glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar