onsdag 8 januari 2014

Troll . . .

. . . har det gått i bildöverföringen, för att inte tala om textredigeringen nu när jag äntligen har satt mig för att göra ett inlägg. Hade fotograferat grannens fina trollhassel som tror att det är vår. Det har gått troll i den halländska vintern också. Vi har det varmt och skönt, men det regnar och blåser som i ett göteborgskt novemberrusk. Konstigt och lite overkligt är vad det är.


¨Har fixat bildöverföringen!
 
Det görs faktiskt bra tv! Såg Mike Leighs Medan åren går. Spännande i skenbar händelselöshet och så fantastiskt välspelat! Om livet och åldrande, lycka och olycka. Ser också Fiona Bruces serie om Drottningens slott, en riktig pralin i mina ögon. Från 2011, om Buckingham Palace, Windsor Castle (mitt favoritslott) och Holyrood House. Det sista programmet har inte gått än, väntar med spänning.


Troll har det också gott i mitt sovande. Har aldrig varit bra på att sova, har för länge sedan gett upp på den fronten och brukar ta till piller. Nu fungerar inte de heller, så nu gör jag paus. Och somnade inte förrän vid 3-tiden i natt. Tvingade upp mig vid halv 8, annars vänder man bara dygnet och det är ingen vinst. Detta, mina vänner, blir en tuff vecka!


Är snart klar med Cassandra Clares Infernal Instruments. Det är en fantastisk och fascinerande värld hon skapat, men nu får det räcka för min del. Rekommenderar att nästa bok handlar om Magnus Bane, oändligt mycket mer intressant än de vid det här laget alltför förutsägbara Skuggjägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar