måndag 27 januari 2014

Mer klagomål och mer film

Det gränsar till det otroliga, men inte ens wi-fi fungerade! Talar om vårt nya bredband via fiberkabel här. Försökte köra mobilsurf via vårt nya bredband, men det fungerade inte hur jag än bar mig åt. Det blev alltså ÄNNU ett samtal till Telia, som fick ställa om frekvens. Det här, Kära Vänner, är för mycket felaktigheter för att kunna vara oturliga sammanträffanden.

Fler filmer: Såg ännu en Maria Lang-film idag: Inte flera mord! Här hade manusförfattarna hållit sig föredömligt på mattan och slaviskt följt bokens manus. Beror nog på att intrigen är tillräckligt tillsaftad som den är. UNDERBAR miljö, scenografi och kläderna var inte illa de heller.
Har också sett Elyseum. Sci-fi om amerikansk (och europeisk för den delen) invandringspolitik med Matt Damon och min särskilda favorit Jodie Foster. Bra ide, väl genomfört, för långa slagsmålsscener. Det sistnämnda tycker jag alltid - ett slagsmål är ett slagsmål för mycket. Men tänk så mycket tid det fyller ut!

I morgon blir det gym och bubbelpool igen. Till min stora häpnad och oerhörda glädje kan jag - efter många år - plötsligt träna igen utan att få muskelsmärtor och bli helt utmattad i flera dagar. Ni anar inte vilken lycka det är! Käre Maken simmar i bassängen, jag går till gymmet och så träffas vi i bubbelpoolen efteråt. Underbart är det. Vårt badhus - Klitterbadet - har en jättefin 50-metersbassäng, en eller möjligen två varmvattensbassänger, en liten småbarnslekpool och ca 30 grader i luften. Och det är vacker lokal, med café. Och så bubbelpoolen, då. Gymmet saknar alla estetiska kvalitéer, men där finns fler redskap och maskiner än jag behöver och det duger åt mig.

Bild: Det kan aldrig bli för mycket tulpaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar