torsdag 2 januari 2014

Nytt år

 Kommer ni ihåg de där konstiga kvastarna jag visade för ett tag sedan? Nu är de på gång. Vill samtidigt passa på att gnälla lite över årets hyacinter. Köpte ganska många, av den sorten som skall ge två blommor, men de höll inte vad de lovade! Det som kom upp som blomma nr 2 var brunt och fult, inte vitt och vackert. Tur att Maja kom med en ny på juldagen, annars hade här varit helt hyacintfritt nu. Och jag älskar hyacinter!!!
Läser Cassandra Clares Clockwork-serie. Utspelar sig i ett 1800-tals-London och det kan ju aldrig vara fel, finns det någon som inte älskar London? Men Cassandra Clare utnyttjar liksom inte situationen. Alldeles för få tidsmarkörer. För dåligt påläst, skulle jag vilja säga och det är en besvikelse. Intrig och sättning är dessutom alldeles för likt den tidigare serien, det här känns som en upprepning. Men med en hel del bra idéer, det skall jag villigt tillstå. Glädjer mig åt att Bronx blivande häxmästare Magnus Bane är med, ett trevlig återseende och lika så vampyren Camille, en favorit från förra serien. Häxmästare och vampyrer blir OERHÖRT gamla, om ni inte visste det.
 
Bonusbild: Hamlet öppnar sin julklapp :-) Under bordet så att ingen skall kunna ta den ifrån honom -  Det är Cesars vilt och lever, och jag har stuckit hål genom paketet.
God fortsättning på det nya året!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar