fredag 24 januari 2014

Tillbaka i molnet

Vi har haft otur? med installationen av fiberkabel. I stort sett ingenting har fungerat och till slut hade vi varken tillgång till vårt nya bredband eller vårt gamla.  Först var det fel på kabeldragningen till huset, så var det fel på en box. Vis av tidigare erfarenheter (trasig box då också och Telias support vägrade tro på mig) hade vi beställt installation inne i huset. Bredbandsbolaget som ansvarade för detta har varit här tre gånger. Detta skulle varit klart före jul och det skulle inte varit klart förrän på tisdag om jag inte tagit till mitt värsta översittarsätt. Kära Telia! Det här var inte bra. Och jag avskyr verkligen att bråka. Emellertid är nu tvn igång och jag måste säga att bilden är fantastisk. Käre Maken tittar lyckligt på tennis (Nadal mot Federer och Nadal tar nog tyvärr hem det).

Har läst massor sedan vi sågs sist. (För att inte tala om alla filmer vi sett, mer om dem en annan dag) Är klar med Cassandra Clares Clockworkserie. Avslutningen var som seg, sentimental sockervadd, men resten var helt ok. Skall hyra City of Glass-filmatiseringen så fort jag får tid. Tjejen i kassan på Hemmakväll gillar den och hon måste ju se film så det räcker. Det här är vår tids gotiska romantisk skräckroman. Väldigt roligt tycker jag. I vår tid springer hjältinnan inte planlöst runt och skriker på hjälp - hon slåss så det ryker. Verkligen ett framsteg.

Har hittat bra danska deckarförfattare också;  utmärkt exempel på den i Storbritannien så älskade Nordic Noire, nämligen syskonparet Hammer. Har bara kommit ut med två böcker hittills, välskrivna polisdeckare, som gjorda för tv-serie. Fick tyvärr tag i nr 2 först, men skall snart ta itu med deras debutroman Svinen.

Har förutom ny fiberkabel rensat datorn på Trojaner (Beware of Greeks bearing gifts!) och Virus. Himmel vad jag känner mig uppdaterad ;-)

Bild: En av mina älskade orkidéer. Fick den av Maja förra året. Nu blommar alla, men
den här är den vackraste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar