måndag 2 februari 2015

Mer från Louisiana

Här är min favoritfigur som jag alltid hälsar på, och nästan alltid tar en bild av. Har ganska många bilder nu. Personnage heter denna ljuvliga skulptur av Joan Miro. Förmedlar humor, lätthet, sympati och kärlek. Ser honom som min favoritutomjording.
Lunchrestaurangen är ett annat favoritställe. Brukar försöka hinna med både fika och lunch. Särskilt nu sedan de börjat med fantastiskt fina lunchbufféer. Man behöver faktiskt sitta ner emellanåt, för på Louisiana går man, och går och går och går!






Museet är ett underbart ställe. Det går faktiskt bra att åka dit även om man inte är så jätteintresserad av pågående utställning. Det finns ju parkerna och alla skulpturer utomhus och den fantastiska utsikten över sundet.

Och museets samlingar förstås. Man hittar alltid något man missat och blir alltid glad för gamla favoriter. Här är ett par av mina:




Måste puffa för min nya tv-favorit, nämligen serien Grantchester. Ljuvlig brittisk snälldeckare som utspelar sig under 50-talet. James Norton och min favorit Robson Green i huvudrollerna. Sååå mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar