onsdag 11 februari 2015

Hjärnans vindlingar och minnets förunderlighet

Fick en textrad och en melodi i huvudet i natt när jag sov(?) Det händer, men inte så ofta. Vände och vred på raden "men bara om min älskade väntar" lite fram och tillbaka, så dök lite mer text upp och jag bestämde mig för att rösten jag hörde var Ulf Dagebys. Fortfarande i sömnen, alltså. Googlade lite - när jag vaknat, förstås och se här är resultatet:



LPn kom ut 1978 - minns ni? LP-skivor? Jag hade den här, det vet jag, men jag var inte så speciellt förtjust i just denna låt. Då. Det är jag nu. Vilken svidande vacker text.
Och hur fungerar hjärnan, och framför allt minnet, egentligen? Det är rätt länge sedan, vet ni. Och nog för att jag har hört talas om folk som hör röster. Men Ulf Dagebys? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar